Menü içerisinden veya dünya haritası üzerine tıklayarak ülkenizi/bölgenizi seçin *
Country Selector Alternate Image
Haberler

      Bizden Haberler

      02/09/2016

      Hürriyet İK // IK Haber Çalışması

      Yanıtlayan: Ayşe Özdemir / Schneider Electric Türkiye İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı - Türkiye ve Orta Asya

          Sorular:

      İşe alımlarda sosyal medyayı ne kadar etkin kullanıyorsunuz? İşe alımların yüzde kaçı sosyal medya yoluyla oluyor?

      İşe alım ekibimiz bölgesel bir yapılanma ile çalışmakta, Türkiye olarak Orta Doğu ve Afrika bölgesi içinde faaliyet göstermekteyiz. İşe alımda kullandığımız araçlar ülkelerin dinamiklerine göre farklılıklar gösterse de bölgesel olarak hedefimiz sosyal medyayı işe alım aktivitelerimizde de aktif olarak kullanmak. Buna ek olarak Schneider Electric'in tüm sosyal medya araçlarında hesapları var ve aktif olarak kullanılmakta. Türkiye'ye bakacak olursak etkin olarak lokal işe alım sitelerini, kendi web sitemizi ve LinkedIn'i aktif olarak kullanmaktayız. 2016'daki odaklarımızdan biri de öncelikli olarak LinkedIn olmak üzere diğer sosyal medya hesaplarımızın kullanımını arttırmak. Buna ek olarak JobVite gibi yeni araçları da takip edip şirket hesapları yaratmaktayız.

      Şu ana kadar kaç kişiyi sosyal medya vasıtasıyla işe aldınız?

      Sadece sosyal medya olarak sayı vermemiz çok mümkün değil, geçtiğimiz sene daha çok stajyer kadrolarımızı bu şekilde doldurduk ancak bahsettiğimiz gibi bu sene için amacımız tecrübeli pozisyonlarda da sosyal medya kullanımını arttırmak.

      En çok hangi mecraları kullanıyorsunuz? Bu mecralarda kaç takipçiniz var?

      LinkedIn ve Twitter hesaplarımızı yoğun olarak kullanmaktayız.

      En çok hangi pozisyonlar için kullanıyorsunuz?

      Tüm pozisyonlar için kullanmaktayız. Y-kuşağını hedefleyen, üniversiteden son birkaç yıl içinde mezun olmuş kişilere yönelik pozisyonlarımızda kullandığımız gibi orta kademe yönetici pozisyonlarında da kullanıyoruz.

      Bu yolla işe alım yapmak ne fayda sağlıyor?

      Sosyal medyayı işe alıma yönelik kullanmak hem sürecin hızlanmasını sağlamakta, hem de hedeflenen adaylara ulaşımı daha hızlı ve kolay hale getirmekte.

      Ayrıca özellikle Y-kuşağını hedef alan pozisyonlarda adayların gözünde şirket markası içinde olumlu bir etki yaratmaktadır.

      Sizce işe alımlarda sosyal medya ne kadar etkin olacak önümüzdeki yıllarda?

      Sosyal medyanın etkinliği pek çok alanda olduğu gibi işe alımda da son 1-2 yılda artmaya başladı, etkinliğinin giderek artacağını düşünüyoruz. Bu bağlamda şirketlerin tüm insan kaynakları ekiplerinin, özellikle de İşe Alım ekiplerinin işe alıma ek olarak şirketlerin marka elçisi olarak da çalışmaya başlayacağını öngörmekteyiz.


      Gençlere neler tavsiye edersiniz? Şirketlerin, İK’cıların dikkatini çekmek için sosyal medyada nasıl profiller oluştursunlar, neler yapsınlar, neler yapmasınlar?

      Sosyal medya hesaplarını aktif iş arayışlarında kullanacaklar ise daha kurumsal bir imaj oluşturmalarını, özel hayat ile ilgili paylaşımlarını daha sınırlı tutmalarını tavsiye edebiliriz. Buna ek olarak hedeflerindeki şirketlerin tüm sosyal medya hesaplarını takip etmelerini, özellikle ilgilendikleri alanlar ile ilgili yapılan paylaşımlardan haberdar olmalarını tavsiye edebiliriz.